۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰

استاندار سمنان:

«آموزش» مهمترین رکن پدافند غیرعامل در استان سمنان است

«آموزش» مهمترین رکن پدافند غیرعامل در استان سمنان است

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه مدارس، محله و خانواده‌ها، کانون‌های آموزش پدافند غیرعامل در استان محسوب می‌شوند، گفت: آموزش مهمترین رکن و رویکرد ما در این حوزه‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی صبح شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به میزبانی سالن اجتماعات دبیرستان رحمت الله قدس سمنان بیان کرد: «آموزش» اصولی‌ترین رکن و رویکرد ما در زمینه پدافند غیرعامل در استان سمنان است.

وی با بیان اینکه آموزش در سطح مدارس، محله‌ها و خانواده‌ها به صورت جدی و به عنوان یک راهبرد دنبال می‌شود، افزود: ملاک و معیار ما در حوزه پدافند غیرعامل تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

استاندار سمنان با بیان اینکه پدافند غیرعامل به دنبال کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران با رویکرد اقدامات غیرنظامی است، بیان کرد: مدارس در این زمینه بسیار اهمیت دارند و باید برنامه ریزی مدونی که در استان صورت گرفته، به درستی اجرایی شود.

هاشمی با بیان اینکه حساسیت‌هایی در حوزه‌های مختلف و ابعاد و لایه‌های متعدد پدافند غیرعامل در استان سمنان وجود دارد، ابراز کرد: علیرغم تمام این مسائل، اقدامات بسیار موفقی در استان در زمینه پدافند غیرعامل در این استان صورت گرفته که جای تقدیر از دست اندرکاران دارد.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر آمادگی داریم تا مانور فعالیت خبازی‌ها با سوخت دوم در شرایط و موارد اضطرار را در سطح استان به مرحله اجرا دربیاوریم، تاکید کرد: بحث پایش تصویری و خود مراقبتی از دیگر مواردی است که در حوزه پدافند غیرعامل حائز اهمیت بوده و به صورت جدی در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

گرجی، دستیار ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در سخنانی کوتاه ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیرعامل در استان سمنان گفت: استان سمنان را بواسطه همراهی و همکاری‌های موفق و آمادگی و ظرفیت‌های موجود، همواره به صورت پایلوت برای اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل کشور در نظر گرفته ایم.

کد خبر 6268824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha